Próchnica

Leczenie Próchnicy Warszawa

Rozpoznanie początkowego stadium próchnicy może odbyć się tylko podczas wizyty w gabinecie stomatologicznym, ponieważ sam pacjent praktycznie nie jest w stanie zauważyć u siebie początków choroby. W naszym gabinecie wykonujemy zdjęcia rentgenowskie, które często są jedynym sposobem na wykrycie ubytków próchnicowych we wczesnym stadium. Należy pamiętać, że próchnica sama w sobie nie boli. Regularne wizyty w naszym gabinecie Stomatologia M&M mogą skutecznie ochronić przed skutkami próchnicy, a także pomoże w jej zdiagnozowaniu, a która wcale nie jest tak łatwo wykrywalna.

Próchnica dotyczy ludzi w każdym wieku, a nie leczona może prowadzić do utraty zęba, a nawet do powstawania problemów zdrowotnych, takich jak choroby serca czy nerek. Przyczyną próchnicy są między innymi nieprawidłowa dieta, brak odpowiedniej higieny jamy ustnej, co w efekcie sprawia, że szkodliwe bakterie w jamie ustnej niszczą szkliwo i powodują powstanie zmian próchniczych, a drobne plamki nie leczone przekształcają się już w mniej niewinne ubytki twardych części zębów, które mogą doprowadzić do uszkodzenia wewnętrznej tkanki zęba czyli miazgi. Natomiast w skrajnych przypadkach prowadzi do obumarcia zęba i w końcowym efekcie do jego usunięcia. Należy pamiętać, ze próchnica jest poważną chorobą zębów, której nie można bagatelizować, ale jednocześnie to choroba, na którą cierpi 95% populacji i którą można wyleczyć. Wczesne fazy próchnicy leczymy za pomocą zabiegów remineralizacji szkliwa, fluoryzacji.

Zęby dotknięte bardziej zaawansowanymi stadiami próchnicy poddawane są leczeniu zachowawczemu w naszym gabinecie, a opracowane ubytki uzupełniane są materiałami kompozytowymi. W naszej klinice stosujemy nowoczesne kompozyty światłoutwardzalne najwyższej jakości gwarantujące długotrwały efekt leczenia oraz zadowalające wyniki estetyczne.