Paradontoza

W praktyce Stomatologia M&M od wielu lat z sukcesem leczymy chorobę zwana potocznie paradontozą. Paradontoza to choroba przyzębia. Stosując najnowsze metody leczenia paradontoza odpowiednio wcześnie wykryta może być całkowicie wyleczona lub zatrzymana. Odpowiednie leczenie i wczesne wykrycie pozwala uratowana własne zęby na wiele lat. Czynniki zewnętrzne takie jak palenie papierosów, stres, cukrzyca, choroby ogólne, nieodpowiednie odżywianie, zgrzytanie zębami mogą przyspieszać przebieg choroby przyzębia – paradontozy. Podczas regularnych wizyt naszych pacjentów przeprowadzamy badanie radiowizjograficzne, które umożliwiają postawienie diagnozy zanim dziąsła zaczną krwawić a zęby zaczną ruszać.

Kluczową rolę w leczeniu odgrywają przeprowadzane przez nas zabiegi profesjonalnej higienizacji, a także utrzymanie bardzo dobrej higieny jamy ustnej. Każdy z pacjentów poddawany jest indywidualnej terapii w naszej praktyce, która polega na usunięciu przyczyny zapalenia, czyli bakterii znajdujących się w płytce nazębnej, kamieniu nad i poddziąsłowym. Podczas przeprowadzania profesjonalnych zabiegów wykonywanych naszym gabinecie: scalingu (usuwanie kamienia) oraz kiretażu zamkniętego (root planing) odbywa się usuwanie przyczyn zapalenia. Scaling to zabieg profilaktyczny polegający na usunięciu za pomocą ultradźwięków złogów nad – i poddziąsłowych z następowym polerowaniem zębów. Kiretaż wykonywany jest w znieczuleniu i polega na delikatnym oczyszczeniu powierzchni korzeni z kamienia, cementu korzeniowego zawierającego toksyny bakteryjne, głębokich kieszeni dziąsłowych oraz wygładzeniu powierzchni korzeni.

Należy pamiętać, że w przypadku późno zdiagnozowanej paradontozy i w trakcie jej przebiegu pacjenci tracą ruchome zęby. W takich przypadkach po zakończeniu leczenia paradontozy, przygotowujemy indywidualny plan leczenia, aby pacjentom naturalny uśmiech.